DEPRESSION

RUBRICS: Mind-sadnessMind-grief-ailments fromMind-suicidal disposition AETIOLOGY Disappointed love, mortification, mourning, failure in business, etc. MODALITIES  Time: specific hour, on waking, morning, evening, night, sunset, sunrise, etc. Consolation (agg./amel.): desire, aversion Company (agg./amel.): aversion, desire, alone (agg./amel.), etc. Menses: before, during, after MENTAL Expression: silent grief, weeps easily, cannot weep, sighing, etc. Mood swings: sadness alternating with… Continue reading DEPRESSION

Pregnancy-related symptoms & their cure!

There may be so many types of symptoms during pregnancy. The most important symptoms are highlighted below. Homeopath always treats the patient; not the disease. Homeopathic treatment is 100% safe during pregnancy. Nausea: The most common symptom of pregnancy is nausea. The patient can feel it at any specific hours, morning, evening, or night. It… Continue reading Pregnancy-related symptoms & their cure!

সায়েটিকা/ লাম্বাগো (Sciatica / Lumbago

কোমর ব্যথা তথা লাম্বাগো অথবা সায়েটিকা একটি সাধারণ রোগ যাতে বহু মানুষ ভুগে থাকে। এ জাতীয় কেস নেবার সময় আমরা রোগীর যে সকল বিষয়ে খোঁজ খবর নেই এবং যেসবের ভিত্তিতে একটি পূর্ণাংগ কেস দাঁড় করাই তা নিয়েই আজকের আলোচনা। উল্লেখ্য রোগীর লক্ষণসমষ্টি স্পষ্ট হলেই কেবল এই কেসের ভিত্তিতে সঠিক ওষুধ খুঁজে পাওয়া যাবে এবং এবং… Continue reading সায়েটিকা/ লাম্বাগো (Sciatica / Lumbago

SCIATICA/LUMBAGO

RUBRICS Extremities-pain-lower limbs-sciatica Back-pain-lumbar region AETIOLOGY Injury, anger, vexation, taking cold, sexual excesses, etc. PAIN Nature: stitching, aching, burning, electric shock, etc. Extension: thighs, leg, sole, upwards, etc. MODALITIES Motion(agg./amel): walking, standing, stooping, beginning of motion, rising from a seat, gentle motion, deep seat, lifting, turning, straightening up the back, bending etc. Jar: jar, stepping on,… Continue reading SCIATICA/LUMBAGO